Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2019

Eπιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο-εργαστήριο για εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με θέμα: "Μουσείο και Εκπαίδευση"

Το Τμήμα Αγωγής Υγείας της Δ.Δ.Ε. Β' Αθήνας διοργανώνει επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο-εργαστήριο για εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με θέμα:
"Μουσείο και Εκπαίδευση"
Διάρκεια σεμιναρίου: Δύο (2) πεντάωρες συναντήσεις
Ημέρες & ώρες: Σάββατο 9 & Σάββατο 23 Νοέμβρη από  09:00πμ έως 14:00μμ, 
 ακριβής χώρος θα ανακοινωθεί προσεχώς)
Δέσμευση των συμμετεχόντων: Παρακολούθηση του συνόλου του προγράμματος
Εμψυχωτής σεμιναρίου: Στάθης Γκότσης, Ιστορικός
Προϋπόθεση συμμετοχής στο σεμινάριο: Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Δ.Δ.Ε. Β’ Αθήνας και κατά προτεραιότητα σε όσους προτίθενται να υλοποιήσουν: 1. Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας, 2. Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων και με χρονολογική σειρά υποβολής αίτησης συμμετοχής.
Δηλώσεις συμμετοχής: λόγω του βιωματικού χαρακτήρα του εργαστηρίου οι θέσεις 
περιορίζονται σε 25. Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής συμπληρώνοντας την Ηλεκτρονική Φόρμα. 
Προθεσμία υποβολής αίτησης συμμετοχής27 Οκτωβρίου 2019

Σύντομη περιγραφή του σεμιναρίου:
Σεμινάριο μουσειακής εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς Β/βάθμιας εκπαίδευσης. Θα συζητηθούν θέματα που σχετίζονται με:
  • Την ερμηνευτική/εκπαιδευτική προσέγγιση μουσειακών αντικειμένων, αρχαιολογικών χώρων και μνημείων ως απόπειρα αποκωδικοποίησης των πολλαπλών νοημάτων και πληροφοριών που αυτά εμπεριέχουν για τους κοινωνικούς σχηματισμούς που τα δημιούργησαν.
  • Τον σχεδιασμό και την οργάνωση μουσειακών ερμηνευτικών/εκπαιδευτικών δράσεων, με επίκεντρο στοιχεία του υλικού πολιτισμού, μέσα από τον συνυπολογισμό των προβληματισμών που αναπτύσσονται στον χώρο της αρχαιολογίας, της θεωρίας του υλικού πολιτισμού, της ιστορίας, της μουσειολογίας, της παιδαγωγικής.
  • Τα μουσειακά εκπαιδευτικά προγράμματα ως θεματικές ερμηνευτικές προτάσεις, που αρθρώνονται γύρω από σαφώς προσδιορισμένους στόχους, προσαρμόζονται στον εκάστοτε χώρο, διαθέτουν εσωτερική δομή και συγκεκριμένη χρονική διάρκεια.
  • Τα μέσα και τις τεχνικές (μελέτη αντικειμένου, χρήση εποπτικού υλικού, συμπλήρωση φύλλων εργασίας, θεατρικό παιχνίδι ή δραματοποίηση, αφήγηση/ιστόρηση, εργαστήρια κατασκευών, επίδειξη τεχνικών κ.ά.), που αξιοποιούνται στο πλαίσιο των μουσειακών εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
  • Τις δυνατότητες της μουσειακής εκπαίδευσης να προσαρμόζεται στις ανάγκες και τις προσδοκίες ειδικών ομάδων κοινού που εγγράφονται, για τον έναν ή τον άλλο λόγο, στο ευρύ πεδίο του λεγόμενου κοινωνικού αποκλεισμού (ΑμεΑ, ψυχικά ασθενείς, ηλικιωμένοι, φυλακισμένοι κοκ).
  • Τα ζητήματα ταυτότητας/ετερότητας που συνδέονται με τη μουσειακή εμπειρία και τις διαπολιτισμικές προσεγγίσεις που μπορούν να επιχειρηθούν σε δράσεις μουσειακής εκπαίδευσης.
Θα πραγματοποιηθούν συνολικά 2 πεντάωρες συναντήσεις. Στους επιλεγέντες και στις επιλεγείσες θα σταλεί υλικό προετοιμασίας για ορισμένα θέματα καθώς και για την άσκηση σχεδιασμού μουσειακού εκπαιδευτικού προγράμματος που θα λάβει χώρα στον χώρο του σεμιναρίου.

Βιογραφικό σημείωμα του εμψυχωτή του σεμιναρίου:
Ο Στάθης Γκότσης είναι ιστορικός και εργάζεται από το 1991 στο Υπουργείο Πολιτισμού. Κύριος τομέας απασχόλησής του είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μουσειακών ερμηνευτικών/εκπαιδευτικών δράσεων και συναφούς εκπαιδευτικού υλικού για ποικίλες κατηγορίες επισκεπτών των μουσείων, καθώς και η επιμόρφωση εκπαιδευτικών.
Μεταξύ άλλων ήταν επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος «Ο πολιτισμός ως μέσον κοινωνικής ένταξης – μια διαπολιτισμική προσέγγιση» (ΚΕΠ-ΥΠΠΟ, 1994-98), μέλος της επιστημονικής επιτροπής στην ελληνική εφαρμογή του προγράμματος «Το σχολείο υιοθετεί ένα μνημείο» (ελληνικό τμήμα Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων – ICOM, 1994-97), μέλος της επιστημονικής ομάδας συμμετοχής του Βυζαντινού Μουσείου στο ευρωπαϊκό έργο «Access to Cultural Heritage: Policies of Presentation and Use – ACCU» (2004-07), μέλος της οργανωτικής επιτροπής του Πανελλήνιου Συνεδρίου «Μουσεία και Εκπαίδευση – Γενικός απολογισμός, κριτική αποτίμηση και προοπτικές» (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας / Παιδαγωγικά Τμήματα, ελληνικό τμήμα ICOM, Βόλος 2007), συντονιστής έκδοσης και μέλος της συντακτικής επιτροπής της Περιοδικής Έκδοσης για Θέματα Μουσείων ILISSIA (2007-11), επιστημονικός υπεύθυνος της δράσης «Τσιγγάνοι στο Βυζαντινό Μουσείο» (διακρατικό έργο συνεργασίας Οι Δρόμοι των Ρομά – Roma Routes, 2010-12) και της δράσης «Με τους Ρομά στο Μουσείο» (2013-14).

Είναι συνεργάτης του Διαπανεπιστημιακού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Μουσειολογία (ΑΠΘ – Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας) και μέλος του Τακτικού Μητρώου Διδασκόντων του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΙΝΕΠ/ΕΚΔΔΑ). Αρθρογραφεί και συμμετέχει ως εισηγητής για θέματα μουσειακής εκπαίδευσης σε συνέδρια, επιστημονικές ημερίδες και επιμορφωτικά προγράμματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: