Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2020

Δωρεάν σεμινάριο με θέμα: «Μουσείο και Εκπαίδευση», από τον Σελιδοδείκτη

Έπειτα από δύο κύκλους σεμιναρίων στην Αθήνα και έναν στη Θεσσαλονίκη κατά την περσινή χρονιά, ο Σελιδοδείκτης διοργανώνει και φέτος, με προτεραιότητα για τα μέλη του, νέο δωρεάν σεμινάριο με θέμα: «Μουσείο και Εκπαίδευση»
Πληροφορίες:
Προθεσμία αίτησης συμμετοχής: 25 Γενάρη 2020
Αριθμός συμμετεχόντων: Έως 30 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Διάρκεια σεμιναρίου: Δύο (2) πεντάωρες συναντήσεις
Ημέρες & ώρες: Σάββατο 1 & Σάββατο 8 Φλεβάρη από 10:00 έως 15:00
Χώρος: Λέσχη Αναιρέσεων, Ιπποκράτους 150Β & Λασκάρεως
Δέσμευση των συμμετεχόντων: Παρακολούθηση του συνόλου του προγράμματος
Εμψυχωτής σεμιναρίου: Στάθης Γκότσης, Ιστορικός
[Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την «Κάρτα Μέλους του Σελιδοδείκτη» επικοινωνήστε με την Λίτσα Φρυδά (lifryd@gmail.com, 6974359654)]
Ο Σελιδοδείκτης δεν χορηγεί βεβαιώσεις συμμετοχής/παρακολούθησης για τα σεμινάρια που διοργανώνει.
Σύντομη περιγραφή του σεμιναρίου:
Σεμινάριο μουσειακής εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης.
Θα συζητηθούν θέματα που σχετίζονται με:
Την ερμηνευτική/εκπαιδευτική προσέγγιση μουσειακών αντικειμένων, αρχαιολογικών χώρων και μνημείων ως απόπειρα αποκωδικοποίησης των πολλαπλών νοημάτων και πληροφοριών που αυτά εμπεριέχουν για τους κοινωνικούς σχηματισμούς που τα δημιούργησαν.
Τον σχεδιασμό και την οργάνωση μουσειακών ερμηνευτικών/εκπαιδευτικών δράσεων, με επίκεντρο στοιχεία του υλικού πολιτισμού, μέσα από τον συνυπολογισμό των προβληματισμών που αναπτύσσονται στον χώρο της αρχαιολογίας, της θεωρίας του υλικού πολιτισμού, της ιστορίας, της μουσειολογίας, της παιδαγωγικής.
Τα μουσειακά εκπαιδευτικά προγράμματα ως θεματικές ερμηνευτικές προτάσεις, που αρθρώνονται γύρω από σαφώς προσδιορισμένους στόχους, προσαρμόζονται στον εκάστοτε χώρο, διαθέτουν εσωτερική δομή και συγκεκριμένη χρονική διάρκεια.
Τα μέσα και τις τεχνικές (μελέτη αντικειμένου, χρήση εποπτικού υλικού, συμπλήρωση φύλλων εργασίας, θεατρικό παιχνίδι ή δραματοποίηση, αφήγηση/ιστόρηση, εργαστήρια κατασκευών, επίδειξη τεχνικών κ.ά.), που αξιοποιούνται στο πλαίσιο των μουσειακών εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Τις δυνατότητες της μουσειακής εκπαίδευσης να προσαρμόζεται στις ανάγκες και τις προσδοκίες ειδικών ομάδων κοινού που εγγράφονται, για τον έναν ή τον άλλο λόγο, στο ευρύ πεδίο του λεγόμενου κοινωνικού αποκλεισμού (ΑμεΑ, ψυχικά ασθενείς, ηλικιωμένοι, φυλακισμένοι κοκ).
Τα ζητήματα ταυτότητας/ετερότητας που συνδέονται με τη μουσειακή εμπειρία και τις διαπολιτισμικές προσεγγίσεις που μπορούν να επιχειρηθούν σε δράσεις μουσειακής εκπαίδευσης.
Θα πραγματοποιηθούν συνολικά 2 πεντάωρες συναντήσεις. Στους επιλεγέντες και στις επιλεγείσες θα σταλεί υλικό προετοιμασίας για ορισμένα θέματα καθώς και για την άσκηση σχεδιασμού μουσειακού εκπαιδευτικού προγράμματος που θα λάβει χώρα στον χώρο του σεμιναρίου.
Ηλεκτρονική φόρμα αίτησης συμμετοχής στο σεμινάριο:
Η επιλογή θα γίνει με χρονολογική σειρά προτεραιότητας συμπλήρωσης της φόρμας.
Πληροφορίες για τον εμψυχωτή του σεμιναρίου:
Ο Στάθης Γκότσης είναι Ιστορικός και εργάζεται από το 1991 στο Υπουργείο Πολιτισμού, αρχικά στο Κέντρο Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και από το 2000 στο Βυζαντινό Μουσείο στην Αθήνα. Κύριος τομέας απασχόλησής του είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μουσειακών ερμηνευτικών/εκπαιδευτικών δράσεων και συναφούς εκπαιδευτικού υλικού για ποικίλες κατηγορίες επισκεπτών, καθώς και η επιμόρφωση εκπαιδευτικών.
Μεταξύ άλλων ήταν επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος «Ο πολιτισμός ως μέσον κοινωνικής ένταξης – μια διαπολιτισμική προσέγγιση» (ΚΕΠ-ΥΠΠΟ, 1994-98), μέλος της επιστημονικής επιτροπής στην ελληνική εφαρμογή του προγράμματος «Το σχολείο υιοθετεί ένα μνημείο» (ελληνικό τμήμα Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων – ICOM, 1994-97), μέλος της επιστημονικής ομάδας συμμετοχής του Βυζαντινού Μουσείου στο ευρωπαϊκό έργο «Access to Cultural Heritage: Policies of Presentation and Use – ACCU» (2004-07), μέλος της οργανωτικής επιτροπής του Πανελλήνιου Συνεδρίου «Μουσεία και Εκπαίδευση – Γενικός απολογισμός, κριτική αποτίμηση και προοπτικές» (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας / Παιδαγωγικά Τμήματα, ελληνικό τμήμα ICOM, Βόλος 2007), συντονιστής έκδοσης και μέλος της συντακτικής επιτροπής της Περιοδικής Έκδοσης για Θέματα Μουσείων ILISSIA (2007-11), επιστημονικός υπεύθυνος της δράσης «Τσιγγάνοι στο Βυζαντινό Μουσείο» (διακρατικό έργο συνεργασίας Οι Δρόμοι των Ρομά – Roma Routes, 2010-12) και της δράσης «Με τους Ρομά στο Μουσείο» (2013-14).
Είναι συνεργάτης του Διαπανεπιστημιακού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Μουσειολογία (ΑΠΘ – Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας) και μέλος του Τακτικού Μητρώου Διδασκόντων του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΙΝΕΠ/ΕΚΔΔΑ). Αρθρογραφεί και συμμετέχει ως εισηγητής για θέματα μουσειακής εκπαίδευσης σε συνέδρια, επιστημονικές ημερίδες και επιμορφωτικά προγράμματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: