Έχοντας υπόψη την επικείμενη λήξη της κατά παρ. 12 του
άρθρου 20 του ν.4547/2018 (ΦΕΚ 102/Α/12-6-2018) μεταβατικής λειτουργίας των
Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) που μετατράπηκαν σε Κέντρα
Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ), με την παρ. 1 του άρθρου 12 του ιδίου
νόμου, ο σχεδιασμός και η οργάνωση (α) των εκπαιδευτικών επισκέψεων των
σχολικών μονάδων σε ΚΠΕ και (β) των επιμορφωτικών δράσεων των ΚΠΕ για
εκπαιδευτικούς, καθώς και η ένταξη των σχολικών μονάδων σε θεματικά δίκτυα
(τοπικά, περιφερειακά, εθνικά και διεθνή) προβλέπονται με την παρούσα ως
ακολούθως:
Πλαίσιο σχεδιασμού και οργάνωσης
Οι σχολικές μονάδες που υλοποιούν εγκεκριμένα Προγράμματα
Σχολικών Δραστηριοτήτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και
Πολιτιστικών Θεμάτων, στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για την Αειφορία, βάσει της
με αρ. πρωτ. 212004/Δ7/07-12-2018 εγκυκλίου του ΥΠΠΕΘ, δύνανται:
α) να αιτηθούν εκπαιδευτικής επίσκεψης των μαθητών/τριών και
των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών τους σε Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (νυν
ΚΕΑ), προκειμένου να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα που οργανώνονται
και υλοποιούνται από αυτά,
β) να υποβάλουν αίτηση για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
τους,
γ) να αιτηθούν τη συμμετοχή τους σε θεματικά δίκτυα (τοπικά,
περιφερειακά, εθνικά και διεθνή).
1.1 Υποβολή αιτήσεων για εκπαιδευτικές επισκέψεις σε ΚΠΕ
(νυν ΚΕΑ)
Στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) της επικράτειας
(συν. Α) δύνανται να υποβάλουν αίτημα επίσκεψης (συν. Δ) για παρακολούθηση
εκπαιδευτικών προγραμμάτων:
α) Οι εκπαιδευτικοί που υλοποιούν εγκεκριμένα προγράμματα
Σχολικών Δραστηριοτήτων (ΠΕ, ΑΥ, ΠΘ), όπως αυτά περιγράφονται στην με αρ. πρωτ.
212004/Δ7/7-12-2018 εγκύκλιο του ΥΠ.Π.Ε.Θ. με θέμα: «Σχεδιασμός και Υλοποίηση
προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων ( ΠΕ, ΑΥ, ΠΘ ), για το σχολικό έτος
2018-2019». Η αίτηση υποβάλλεται από τον/τη Συντονιστή/στρια του κάθε
Προγράμματος, στον/στην Υπεύθυνο/η ΠΕ ή ΑΥ ή ΠΘ ή ΣΔ των οικείων Διευθύνσεων
Εκπαίδευσης, ανάλογα με το θεματικό περιεχόμενο του εγκεκριμένου προγράμματος.
Βασικό κριτήριο για την επιλογή του ΚΠΕ από τους/τις
εκπαιδευτικούς αποτελεί η συνάφεια του προγράμματος που εκπονούν με τα
προσφερόμενα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΚΠΕ, το οποίο αιτούνται να
επισκεφθούν.
β) Οι εκπαιδευτικοί που έχουν την εποπτεία και την ευθύνη
υλοποίησης Ερευνητικών Εργασιών στο Γενικό Λύκειο υποβάλλουν αίτηση σε ΚΠΕ της
οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και η εκπαιδευτική επίσκεψη δεν
μπορεί να είναι άνω της μίας ημέρας. Η επιλογή των σχολικών μονάδων που θα
επισκεφθούν κάποιο ΚΠΕ θα βασίζεται στη συνάφεια του θέματος της Ερευνητικής
Εργασίας με τα υλοποιούμενα προγράμματα του ΚΠΕ και θα αποφασίζεται από την
Παιδαγωγική oμάδα του ΚΠΕ.
Σε κάθε περίπτωση, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις που αφορούν
Ερευνητικές Εργασίες δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 30% των εκπαιδευτικών
επισκέψεων που δέχεται το KΠΕ.
γ) Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε Δομές Υποδοχής για την
Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ) υποβάλλουν αίτηση σε ΚΠΕ της Περιφερειακής
Διεύθυνσης Εκπαίδευσης όπου ανήκει η Δομή. Λόγω της ιδιαιτερότητας της
λειτουργίας των ΔΥΕΠ, ειδικά για τις δομές αυτές, ισχύουν τα ακόλουθα:
α) η εκπόνηση προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων δεν
αποτελεί προϋπόθεση για την υποβολή αίτησης εκπαιδευτικής επίσκεψης (μονοήμερης
ή πολυήμερης),
β) τα ΚΠΕ σε συνεννόηση με τους Συντονιστές Εκπαίδευσης
Προσφύγων διευκολύνουν την εκπαιδευτική επίσκεψη με προσαρμογή του ωραρίου της
επίσκεψης στο ωρολόγιο πρόγραμμα των ΔΥΕΠ,
γ) οι αιτήσεις για εκπαιδευτική επίσκεψη σε ΚΠΕ, ειδικά για
τις ΔΥΕΠ, μπορούν να κατατεθούν και μετά τη λήξη των προθεσμιών και θα
εξετασθούν κατά περίπτωση και ανάλογα με τη διαθεσιμότητα του ΚΠΕ.
1.2.1 Ενέργειες σχολικών μονάδων
Οι σχολικές μονάδες για κάθε πρόγραμμα που εκπονούν έχουν
δικαίωμα να κάνουν αίτηση επίσκεψης σε δύο (2) ΚΠΕ. Συνεπώς, οι επισκέψεις που
μπορεί να πραγματοποιήσει κάθε σχολική μονάδα, στο πλαίσιο κάθε προγράμματος,
είναι δύο (2):μία (1) επίσκεψη σε ΚΠΕ εντός εμβέλειας όπου ανήκει το σχολείο
και μία (1) σε ΚΠΕ εκτός εμβέλειας. Για το τρέχον σχολικό έτος οι νομοί
εμβέλειας των ΚΠΕ παραμένουν οι ίδιοι (βλ. έγγραφο 154927/Γ7/7-12-2010).
Ειδικότερα:
α) για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι επισκέψεις των
σχολικών ομάδων της μπορούν να πραγματοποιηθούν μέχρι 10 ημέρες πριν τη λήξη
των μαθημάτων και υλοποιούνται σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 3 της με αρ.
πρωτ. 33120/ΓΔ4/28-02-2017 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 681/Β/6-3- 2017),
β) για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, οι ενδιαφερόμενες
σχολικές ομάδες μπορούν να πραγματοποιούν επισκέψεις μέχρι και τις 10 Ιουνίου.
Υλοποιούνται σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 16 του (Π.Δ. 79/2017 (109Α’) και
περιλαμβάνονται στις 9 διδακτικές επισκέψεις.Εμβέλεια ΚΠΕ που αφορούν τη
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Β΄ Αθήνας
Οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων που υλοποιούν με τους
μαθητές τους προγράμματα ΠΕ, ΑΥ, ΠΘ καταθέτουν στους αρμόδιους Υπεύθυνους των
οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης αίτηση παρακολούθησης εκπαιδευτικού
προγράμματος σε ΚΠΕ έως τις 22/01/2019.
Οι Υπεύθυνοι ΠΕ, ΑΥ, ΠΘ ή ΣΔ α) Συγκεντρώνουν τα αιτήματα
των σχολικών μονάδων και καταρτίζουν σχετικό πίνακα με τις σχολικές μονάδες που
αιτούνται εκπαιδευτικές επισκέψεις, λαμβάνοντας υπόψη (αα) τη συνάφεια του
προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων που υλοποιούν με το προσφερόμενο
εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΚΠΕ και (ββ) τη συχνότητα εκπαιδευτικών επισκέψεων
της ίδιας σχολικής μονάδας σε ΚΠΕ, δίνοντας προτεραιότητα σε σχολικές μονάδες
με χαμηλή συχνότητα επισκέψεων σε ΚΠΕ της χώρας.β) Μεριμνούν για τη διαβίβαση
των σχετικών αιτημάτων στα ΚΠΕ μέσω των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
Παρακαλούνται τα σχολεία να δίνουν προκαταβολικά, κατά το
δυνατό, ακριβή αριθμό μαθητών που πρόκειται να επισκεφθούν ένα Κέντρο
Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Επίσης, κατά την επίσκεψη οι Συνοδοί Εκπαιδευτικοί
πρέπει να προσκομίσουν κατάσταση με τα ονοματεπώνυμα των μαθητών των σχολικών
ομάδων, ημερομηνία επίσκεψης, σφραγίδα και υπογραφή του Διευθυντή/Διευθύντριας
του Σχολείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου