Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Βιωματικά Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης


H Δ/νση Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης Β' Αθήνας, μέσω της Υπεύθυνης Αγωγής Υγείας, προτίθεται να υλοποιήσει δύο τετράωρα βιωματικά εργαστήρια με θέμα: 
1) «Η δυναμική της ομάδας στα προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων: Βιωματικό Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς» 
  2) «Η εφαρμογή των αρχών της κοινωνιομετρίας και της μεθόδου του ψυχοδράματος στην Αγωγή και Προαγωγή Υγείας εφήβων μαθητών»,  
Τα εργαστήρια απευθύνονται σε 30 εκπαιδευτικούς  της Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης. Προτεραιότητα έχουν οι εκπαιδευτικοί της Δ.Δ.Ε. Β' Αθήνας που υλοποιούν φέτος ή προτίθενται να υλοποιήσουν, κατά το επόμενο σχολικό έτος, προγράμματα Αγωγής Υγείας 
Τα εργαστήρια θα διεξαχθούν την Τετάρτη 26 Μαρτίου 
και την Τετάρτη 02 Απριλίου 2014
και ώρες 16:00μ.μ. με 20:00μ.μ.
 στο 2ο Γυμνάσιο Νέου Ψυχικού, Ξενόπουλου 13, τηλ:210 6724743.
Παρακαλούνται οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να δηλώσουν την πρόθεσή τους συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα, έως την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014. 
Εμψυχώτρια βιωματικού εργαστηρίου :
Παναγιώτα Αρβανίτη, Κλινικός Ψυχολόγος - Ψυχοδραματίστρια


Περίληψη εργαστηρίων:

1) «Η δυναμική της ομάδας στα προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων: Βιωματικό Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς» 


 Στόχος του εργαστηρίου είναι η εξοικείωση των εκπαιδευτικών με την έννοια της δυναμικής της ομάδας, ώστε να μπορούν να αναταποκρίνονται με ευελιξία στις ανάγκες των προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων, που οι ίδιοι υλοποιούν.
Η επεξεργασία του θέματος θα γίνει:
α) μέσω ενός σύντομου θεωρητικού σκέλους (διάρκειας περίπου μίας ώρας)
β) μέσω βιωματικών ασκήσεων με την χρήση ψυχοδραματικών τεχνικών (αντιστροφή ρόλου, καθρέφτης, σωσίας) (Διάρκειας περίπου τριών ωρών). Οι συμμετέχοντες θα παρουσιάσουν οι ίδιοι στιγμές, ή καταστάσεις εντός των οποίων αντιμετώπισαν πρακτικές δυσκολίες κατά την υλοποίηση των προγραμμάτων. Στη συνέχεια θα συζητηθούν και θα προταθούν εναλλακτικοί τρόποι αντιμετώπισης και πρακτικής εφαρμογής, πάλι με την χρήση τεχνικών δράσης.
2) «Η εφαρμογή των αρχών της κοινωνιομετρίας και της μεθόδου του ψυχοδράματος στην Αγωγή και Προαγωγή Υγείας εφήβων μαθητών».
Το εργαστήριο αποτελεί συνέχεια του πρώτου. Γίνεται θεωρητική αναφορά στις αρχές της κοινωνιομετρίας (J. L Moreno), και πώς μπορούν να αποτελέσουν τρόπο ανάγνωσης των αναγκών της ομάδας των μαθητών εντός σχολικής τάξης.
Επίσης θα συζητηθούν και θα γίνουν αντικείμενο επεξεργασίας μέσω βιωματικών ασκήσεων και εφαρμογής ψυχοδραματικών τεχνικών, περιπτώσεις μαθητών ή υπο – ομάδων, που δυσκόλεψαν τους εκπαιδευτικούς στην υλοποίηση των προγραμμάτων.

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα
Παναγιώτα ΑρβανίτηΕίναι απόφοιτη του τμήματος Ψυχολογίας του Πάντειου Πανεπιστήμιου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών (2004), και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών Κλινικής Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (2011). Ολοκλήρωσε την εκπαίδευση της στο ψυχόδραμα (μέθοδο ομαδικής ψυχοθεραπείας), την κοινωνιομετρία, την δυναμική της ομάδας και την εκπαίδευση ρόλου (Σεπτέμβριος 2000 – Σεπτέμβριος 2005). Διετέλεσε επιστημονική συνεργάτις στη Μονάδα Κοινοτικής Παιδοψυχιατρικής της Παιδοψυχιατρικής Πανεπιστημιακής Κλινικής του Νοσοκομείου Παίδων «Αγία Σοφία» (Οκτώβριος 2008 – Iούνιος 2011) με συμμετοχή στη διαδικασία διάγνωσης – αξιολόγησης: (Κύρια καθήκοντα : Χορήγηση τεστ (WISC – III, Stanford – Binet, Rorschach, T.A.T, Leiter – R), διεξαγωγή κλινικών διαγνωστικών συναντήσεων (με γονείς και παιδιά), συμβουλευτική γονέων, αξιολόγηση σχολικής ετοιμότητας). Δίδαξε στην Ανωτέρα Σχολή Νοσηλευτριών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού το μάθημα «Γενική Ψυχολογία» (Σεπτέμβριος 2009 – Ιανουάριος 2010). Εργάστηκε ως συντονίστρια ομάδας προσωπικού στο «Κέντρο Φροντίδας Οικογένειας» του Δήμου Ταύρου (Σεπτέμβριος 2009 – Ιούνιος 2010). Από το 2010, είναι συνεργάτις του Ινστιτούτου Ψυχοδράματος Αθηνών, με κύρια καθήκοντα τον συντονισμό ομάδων ψυχοδράματος, την εποπτεία του κλινικού έργου των εκπαιδευομένων στη μέθοδο του ψυχοδράματος, και τις θεωρητικές εισηγήσεις με αντικείμενο την δυναμική της ομάδας στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος του Ινστιτούτου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: